Bettie Serveert is een Nederlandse alternatieve en indierockband uit Arnhem. De band heeft een rijke geschiedenis en heeft sinds 1992 verschillende albums uitgebracht. Hun debuutalbum "Palomine" uit 1992 werd goed ontvangen in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het album bevatte nummers als "Kid's Allright" en "Tom Boy" en vestigde hun naam in de Indie Rockscene.
In 2023 vierden ze hun 30-jarig jubileum en brachten ze een heruitgave van het album "Palomine" uit via Matador Records. Ze bedankten hun fans voor de liefde en steun gedurende al die jaren en gaven elke maand een gratis mp3-download weg aan degenen die zich hadden aangemeld voor hun nieuwsbrief. Als je geïnteresseerd bent, kun je nog steeds enkele exemplaren vinden van hun Amerikaanse gelimiteerde roze vinyl-LP "Damaged Good".
Het is geweldig om te zien hoe Bettie Serveert na al die jaren nog steeds actief is en hun muziek met passie blijft delen!
Links:
Sinds hun start in 2016 heeft Tusky geen moment stilgezeten. Met twee LP’s en een EP op zak mag het zeer duidelijk zijn dat de band hun honger voor luide, snelle en furieuze punkrock blijft voeden en nu terug is met hun nieuwe LP: ‘Tusky’. Nederlandse, Belgische en Duitse festivals als Noorderslag, Zwarte Cross, Jera on Air, Bevrijdingsfestivals, Paaspop, Welcome to the Village, MadNes, Brakrock, Sjock en vele Nederlandse, Belgische, Duitse, Oostenrijkse, Zwitserse, Franse en Spaanse clubs zijn getuige geweest van de punkrock wervelwind die hun podia vernietigt. Stukje bij beetje winnen ze de harten van veel nieuwe luisteraars en breiden ze hun fanbase uit door zowel op als naast het podium de beste versie van zichzelf te zijn.
Nu, met hun nieuwe album, hebben ze de eer en het genoegen gehad om samen te werken met Adrian Bushby (Foo Fighters, Spice Girls, Muse e.a.) die de band heeft geholpen het perfecte geluid te vinden voor dit stukje bruine kunst; de heerlijke mix tussen hun oude platen en de nieuwe ruige en vieze rock, woest gepolijst tot een punkrock pareltje dat wordt gereleased door Suburban Records. Gewapend met twaalf nieuwe tracks is de band klaar om hun liveshow naar een hoger niveau te tillen. Meer band, meer energie, meer entertainment en vooral: meer Tusk. Met dit in gedachten viert Tusky de release van ‘Tusky’ met een tournee door Nederland, België en Duitsland, in samenwerking met niemand minder dan Radar Agency (NL en de rest van Europa behalve BE) en L&S Agency (BE).
Raging guitars will make you see the Tusk will make your eardrums bleed.
Links:
Wanneer je verdwaald aan het cruisen bent tussen weilanden, langs rivieren en over heuvels zou het maar zo eens kunnen dat je je bevindt in Tricklebolt territorium. Vanuit het oosten brouwen ze in hun oude schuur aan de soundtrack voor de ‘Easy Rider’ momenten van het leven. Dicht bij de natuur, al roerend in een grote koperen ketel mengt Tricklebolt scheuten psychedelica en rock’n roll met vleugjes adrenaline, zweet en oergevoelens. Één schepje uit de ketel is voldoende om Tricklebolt volledig te beleven: een energieke soundtrack waarbij je het ene moment compleet wegdroomt in Psychedelische passages en het andere moment luidkeels refreinen en riffs aan het meezingen bent. Wanneer Tricklebolt op dit moment uit je autoradio schalt, hoop ik maar dat je op weg bent naar een van hun concerten. Hun live reputatie is gevaarlijk.
Tricklebolt's nieuwe plaat “Honey From The Sky” (april 2024) is een wilde ervaring. Opgenomen in acht verschillende studio's, met acht gastartiesten, variërend van leden van DeWolff, Temples, Birth of Joy, Death Alley, Indian Askin en meer! Met meer variatie dan ooit breidt Tricklebolt de mogelijkheden uit van hun 70’s influenced rock-'n-roll-geluid.
Tricklebolt speelde in het verleden al op ESNS, Zwarte Cross, Ribs & Blues, Manana Manana, Popronde en in voorprogramma’s van o.a. Golden Earring, Uriah Heep, DeWolff en meer.
Links:
THAMES is een gloednieuwe postpunkband rond zanger en gitarist Merlyn Baartman. Met familiebanden met Suffolk, Engeland, is hij geen onbekende in de Britse (en Ierse) punk- en new wave-invloeden (waaronder The Cure, Fontaines D.C. en IDLES). Hoewel zijn Britse voorgangers een grote inspiratiebron zijn gebleken, besefte hij pas nadat hij naar Amsterdam was verhuisd hoe emotioneel gesloten de Britten kunnen zijn. Terwijl hij worstelt met de traagheid van de emancipatie van giftige mannelijkheid en gedrag, zorgt THAMES ervoor dat hij een hoge energiemoraal combineert met een modern postpunkgeluid.
Links:
Deze vijfkoppige band breng een frisse sfeer die het post punk genre maar al te graag wil verwelkomen. Met atonale, desoriënterende gitaar riffs, kritische teksten en strakke drums & bass en bovenal: een gigantisch hoge energie die de hele zaal te voelen krijgt.
Links:
Gruizige gitaren, speelse loopjes en een dikke bak energie á la de nineties, dat is TAPE TOY! Inmiddels alweer vijf lentes geleden stapten vier Amsterdammers in het muzikale huwelijksbootje en zag de band het levenslicht. Vliegend schoot de band uit de startblokken; ze wonnen de Amsterdamse Popprijs, zagen een zegetocht langs de Popronde en werden met hun poppy grunge over jongvolwassen levensproblematiek plat gedraaid op landelijke radio.
Vorig jaar verscheen de persoonlijke debuutplaat Honey, WTF?! Over verlies, rouw en vooral over hoe daarna weer dóór te gaan. Hoe moeilijk dat ook is. De donkere thema’s gegoten in aanstekelijk indierock bleek de perfecte liefdesbaby. Dansende Beren bekroonde de plaat met maar liefst vier sterren of zoals Trouw het treffend zegt: ‘De combinatie van harde gitaren met catchy hooks, direct herkenbare melodieën en meezingbare refreintjes, gebracht met een lichtzinnige directheid, maakt TAPE TOY zo goed’. Inmiddels ligt er al een nieuwe EP in het verschiet, waarmee TAPE TOY de zwaarte van zich afschudt. De band durft weer over knulligere problemen te schrijven: een gefaalde crush, of dat iemand is vergeten je te bellen op je verjaardag bijvoorbeeld! Nieuwe muziek lonkt dus aan de horizon en TAPE TOY stapt weer in de tourbus om stad en land he-le-maal aan gort te spelen. Gegarandeerd een feestje, inclusief moshpit.
Links:
Deze melodieuze Haarlemse Britpopband met frontman Yorick van Norden stopte helaas 10 jaar geleden, maar zijn nu terug! Na een uitverkocht reünieconcert vorig jaar in Patronaat Haarlem, is het nu tijd om de dynamiek van The Hype ook op Geinbeat te ervaren!
Matter Of Time, het tweede album van de Nederlandse alt-folk/indie-formatie Classic Water is een verandering ten opzichte van hun debuutalbum Concrete Pleasures. Verstilling en introspectie staan centraal op dit album waarin ruimte wordt geboden aan de diepere vragen en momenten van twijfel in het leven. Liedjes die klinken als zonnestralen die zich door een laag mist vechten.
De stem van zanger/gitarist Tom Gerritsen is rustgevend, als een baken van troost tussen het onheil van de buitenwereld. De thema's op Matter Of Time zijn reflecterend – en soms verdrietig – van aard, zoals op "Hopes" – met expressieve tweede stem van toetsenist Lotte van Leengoed – dat spreekt over verloren tijden en vervagend optimisme. In tegenstelling tot ouder materiaal van Classic Water, waar opwellingen van vreugde en romantiek op de loer lagen, klinkt het nieuwe materiaal subtieler en ingetogener.
Dat vertaalde zich ook in het maakproces. Matter Of Time is opgenomen in Amsterdam met producer Jan Schenk, in tegenstelling tot hun eerste album, dat werd opgenomen in (en doordrenkt leek door) de galmende uitgestrektheid van het Zweedse platteland. De nieuwe opnames kregen natuurlijkerwijs een soberder karakter, met zelfs elementen van demo-versies die in de arrangementen zijn verwerkt: minder effecten, rauwer geluid, en subtiele spanningsbogen, met de prettig in het gehoor liggende stem van Gerritsen en de warmte van de Spaanse gitaar als constante bronnen van soelaas.
Albert Dijk (drums), Van Leengoed (toetsen/zang) en Jan Pieter Middelkoop (bas) voegen door hun spel diepte, bezinning en emotie toe, een dreigende lading die als een nevel om ieder liedje hangt. "The Hurting Kind" is deels geïnspireerd door de Amerikaanse opiatencrisis, waardoor de fluisterende zang van Gerritsen plots een grimmig randje krijgt. Een ander nummer, "Question", verhaalt over liefde, leven en spijt. De bas van Middelkoop voegt een zware ondertoon toe in nummers die over het algemeen licht klinken, in het bijzonder bij het slotnummer 'Something Stolen', dat is gezongen vanuit het perspectief van iemand wiens herinneringen geleidelijk aftakelen.
Op Matter Of Time vangt Classic Water een gevoel van ingetogen veerkracht, een album dat dubbelzinnigheden van liefde, verlies en het onverbiddelijke tij durft te confronteren. Deze nummers blijven in je bewustzijn rondspoken lang nadat de laatste noot is gespeeld; een warm, uitnodigend toevluchtsoord waar vreugde en verval zich verzoenen in waakzame stilte.
( auteur: Jasper Willems)
Links:
Madame Perdu uit Utrecht brengt een unieke mix van zwierende walsjes, zompige gipsy-ska, en stekelige country. Hun Nederlandstalige stadsmuziek verhaalt over het dagelijkse leven: missen, drinken, werken, lopen, roken, en liefhebben.
Met twee albums op zak en een solide reputatie van optredens in huiskamers tot festivals, is Madame Perdu een ervaring die je niet wilt missen!
De Braziliaanse sambaband uit Utrecht BooomBassTic! bestaat uit 17 sambaspelers, dus daar kunnen we een feestje mee bouwen. We staan bekend om onze uitstraling, interactie met het publiek en het speelplezier dat we met elkaar hebben. Lachen en ritmisch bewegen is aanstekelijk en maakt mensen enthousiast!